Arkitekturskisse av bygning i blyant
Sverre Fehn, Bastille-operaen. Med Ole Fredrik Stoveland/ 4b-arkitekter. Fasadeoppriss (utsnitt), 1983. © Fehn, Sverre
Foto: Nasjonalmuseet / Annar Bjørgli
  • 14. august 2024 kl. 14.00–19.00
  • Nasjonalmuseet

Bli kjent med noen av Sverre Fehns (1924–2009) internasjonale, urealiserte arkitekturprosjekter i museets Studiesal. Arrangementet foregår i forbindelse med markeringen av Fehns 100-års dag.

Fehn tegnet både kulturhus og private boliger i Norge, men han hadde også internasjonale ambisjoner, og deltok i internasjonale arkitektkonkurranser gjennom hele karrieren. Blant Fehns internasjonale arkitektur er utstillingspaviljongene i Venezia og Brussel.

Arrangementet i Studiesalen er en del av en større markering av Fehns jubileum, laget i samarbeid med Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo.

Pop-up i Studiesalen

Du er invitert til pop-up-arrangementer i Studiesalen i Nasjonalmuseet. For å delta trenger du gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet.

Studiesalen kan også besøkes etter avtale dersom du ønsker å fordype deg i museets samling av grafikk og tegning.