En gruppe tilhørere er med på en omvisning. De står rundt en del av verket "Bilde og kropp" av Michelangelo Pistoletto.
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • 6., 7., 13., 14., 20., 21., 27., 28. juli, 3. og 4. august 2024 kl. 14.00–14.45
  • Nasjonalmuseet
  • På norsk
  • Begrenset antall plasser

Bli med på omvisning i hele Norges nasjonalmuseum!

Her blir du bedre kjent med utvalgte verk i samlingen og vi har et fast besøk i museets Munch-rom der du får blant annet oppleve det ikoniske «Skrik» fra 1893.

I denne omvisningen ser vi også nærmere på arkitekturen av det største kulturbygget i Norden. Turen avsluttes i Lyshallen i 3. etasje.

Oppmøte er bak Vestibylen, rett ved døren inn til rom 1 i Samlingen.
Omvisningen er gratis med gyldig inngangsbillett til museet.

Nysgjerrig på

«Nysgjerrig på» er omvisninger som byr på et overblikk over et aktuelt kunstnerskap, utvalgte kunstverk eller et tema innen kunst, arkitektur og design. Ønsker du noe som går mer i dybden? Nasjonalmuseet tilbyr også «Dypdykk»; omvisninger som dykker dypere inn blikk i et tema.