Abstrakt maleri i farger og metall med organiske former.
Anna-Eva Bergman, «Komposisjon», 1951 © Bergman, Anna-Eva / BONO.
Foto: Børre Høstland / Nasjonalmuseet
  • Flere datoer fra juli til november.
  • Nasjonalmuseet

Det er begrenset antall plasser. Arrangementet krever påmelding i Infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen til omvisning i utstillingen «Hun blir Anna-Eva Bergman».

Anna-Eva Bergman (1909-1987) levde store deler av livet i Frankrike, men i maleriene hennes sniker Norge og minnene om norske landskap seg inn. I maleriene, som vipper mellom det abstrakte og det forestillende, skapte Bergman et rom for å reflektere over naturen.

Omvisningen holdes på norsk og varer 45 minutter, og gir en introduksjon til utstillingen «Hun blir Anna-Eva Bergman» med et overblikk over kunstneres karriere og aktuelle tema i utstillingen.

Omvisningen holdes flere ganger i måneden fra juli til november.
Se kalender for tidspunkter

Oppmøte og påmelding i infoskranken i Vestibylen. Det er begrenset antall plasser på omvisningen. Omvisningen er gratis, men du må ha gyldig inngangsbillett til museet for å delta.