Malerier viser et surrealistisk motiv med dyr og mennesker.
Munan Øverlid, «Buttons unbuttoned and empty plates», 2023 © Øverlid, Munan/BONO
Foto: Nasjonalmuseet / Børre Høstland
  • 27. juli 2024 kl. 10.30–11.00
  • Nasjonalmuseet

Bli med på en samtale om verket «Buttons unbuttoned and empty plates» av Munan Øverlid! Verket er del av utstillingen «Veldig ulike tendenser. Et utvalg nye verk fra samlingen».

Opplev Øverlids komplekse visuelle univers, som både utfordrer og bygger videre på kunsthistoriske konvensjoner. Med referanser som spenner fra 1600-tallets stillebentradisjon, til samtidens spillteknologi, åpner verket opp for evig aktuelle eksistensielle spørsmål.

Oppmøte i Salongen i 2. etasje. Samtalen foregår på norsk. Arrangementet er gratis, men du må ha inngangsbillett for å delta.

Kaffe og et kunstverk

Kjøp deg en kopp kaffe og bli med på en samtale om et kunstverk i Nasjonalmuseet. Etterpå går turen inn til det aktuelle kunstverket i utstillingene.