Et bilde i sort/hvitt av en mystisk dyrelignende skikkelse som trer frem fra mørk bakgrunn
Odilon Redon, «La Chimère», ca. 1886
Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • 15. og 22. mai 2024 kl. 15.00–17.00
  • Nasjonalmuseet

I forbindelse med utstillingen «Kandinskij. Inn i det ukjente» trekker vi paralleller mellom verk i utstillingen og verk i museets samling av grafikk og tegning.

Pop-up utstillingen viser arbeider av blant andre Henri de Toulouse-Lautrec, Gerhard Munthe, Odilon Redon og Akseli Gallen-Kallela. Utvalget danner et kunsthistorisk bakteppe for Kandinskijs tidlige arbeider, og henter frem inspirasjonskilder og stemningen som omsluttet ham i overgangen mellom 18- og 1900-tallet.

Studiesalen
Onsdager inviterer Nasjonalmuseet til pop-up-utstillinger og arrangementer i Studiesalen. Utstillingene er åpne for alle, og er inkludert i inngangsbilletten til museet.

Studiesalen kan også besøkes etter avtale dersom du ønsker å fordype deg i museets samling av grafikk og tegning.

Velkommen innom!