Mark Rothko, Uten tittel (sittende kvinne i stripet bluse), 1933/1934, National Gallery of Art, Washington. © Kate Rothko Prizel og Christopher Rothko. Gave fra The Mark Rothko Foundation, Inc. 1986.56.472.
  • 19. mai, 2. juni og 8. september 2024 kl. 14.00–14.45 og 15.00–15.45
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen

Det er begrenset antall plasser. Arrangementet krever påmelding i Infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Bli med på en kuratoromvisning i utstillingen «Mark Rothko: Malerier på papir»!

Mark Rothko regnes som en av de viktigste kunstnerne i det forrige århundre. I utstillingen vises arbeider fra hele hans karriere. Motivene spenner fra figurative landskaper til abstrakte bilder med flytende rektangler.

I denne omvisningen møter du kurator samling Øystein Ustvedt, som viser utvalgte verk fra utstillingen.

Arrangementet krever påmelding i infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder. Oppmøte i utstillingen i Lyshallen.

Velkommen!