Kunstner foran kunstverk i rødlige toner.
Foto: Rajat Mondal, 2022
  • 9. mars 2024 kl. 14.00–16.00
  • Nasjonalmuseet – Verksted A
  • På engelsk

Velkommen til verksted med kunstner Milton Mondal i Nasjonalmuseet!

Gjennom forskjellige grafiske trykkteknikker får du utforske hvordan streken kan visualisere en personlig reise. I verkstedet bruker vi koldnålsteknikk og aluminiumsplater. Du får veiledning underveis og til slutt snakker vi om det vi har laget.

Mondal forteller også om egen kunst og hvordan han arbeider med ulike grafiske teknikker, og vil sette egne verk i sammenheng med relevante historiske arbeider.

Verkstedet foregår på engelsk og passer for alle, både om du har erfaring med trykkteknikker og tegning eller aldri har gjort det før.

Arrangementet er inkludert i inngangsbilletten til museet. Første til mølla-prinsippet gjelder.

«Streken» er en serie verksteder som arrangeres av Nasjonalmuseet i samarbeid med forskjellige kunstnere som arbeider med tegning. Her får du nye perspektiver på tegning.