Hanne Lydia Opøien Figenschou (til venstre) og Gelawesh Waledkhani (til høyre)
Foto: Foto: Jannik Abel (høyre) og Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg (venstre)
  • 6. mars 2024 kl. 18.00–19.00
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • Begrenset antall plasser

Samtalen er dessverre avlyst på grunn av sykdom.

Velkommen til samtale mellom bildekunstnerne Gelawesh Waledkhani, Hanne Lydia Opøien Figenschou og direktør formidling og publikum, Rikke Glomnes Komissar.
I denne samtalen vil du få mulighet til å høre mer om kunstnernes prosesser og om tematikken i utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?».

Utstillingen viser et utvalg av Erik Werenskiolds tegninger til Jonas Lies roman «Familien på Gilje» sammen med nye verk av samtidskunstnerne Hanne Lydia Opøien Figenschou og Gelawesh Waledkhani. Temaet i Lies bok er unges frihet, eller mangel på frihet, til å velge sin egen framtid. Romanen ble skrevet for nærmere 150 år siden, men mange av problemstillingene i boka er aktuelle også i dag.

Arrangementet er gratis og vil foregå på norsk.
Oppmøte i Auditoriet. Det er et begrenset antall plasser, og første-til-mølla-prinsippet gjelder.