Tegning av jente som lener seg over rekkverk og ser ned en trapp.
Erik Werenskiold, «Søstrene lente sig utover rekkverket», illustrasjon, Jonas Lie, «Familien på Gilje» (utsnitt), 1903.
Foto: Nasjonalmuseet / Ole Henrik Storeheier
  • 29. mars 2024 kl. 14.00–14.45
  • Nasjonalmuseet – Galleri grafikk og tegning
  • Begrenset antall plasser

Velkommen til omvisning i utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?». Her vil du få en introduksjon til utstillingen og dens tematikk.

Utstillingen viser et utvalg av Erik Werenskiolds tegninger til Jonas Lies roman «Familien på Gilje» sammen med nye verk av samtidskunstnerne Hanne Lydia Opøien Figenschou og Gelawesh Waledkhani. Alle kunstnerne har laget tegninger hvor valgfrihet og livsvilkår er tema.

Omvisningen varer i ca. 45 minutter og foregår på norsk.
Oppmøte i Galleri grafikk og tegning, som du finner via rom 76 i samlingspresentasjonen.

Omvisningen er gratis, men du må ha inngangsbillett til Nasjonalmuseet for å delta.

Påske i Nasjonalmuseet

Utforsk Nasjonalmuseet i påska! I påskeuka kan du få med deg omvisninger og verksteder i forbindelse med samlingen og temporære utstillinger. Bli med på vandringer i samtidskunst, arkitektur, eldre bildekunst og designhistorie.