Skisse av detalj fra en gipsavstøpning av ornamentikk fra Ål kirke, som viser en kattefigur.
Hjørdis Grøntoft Raknerud, «Detalj av portal på Ål kirke», 1898.
Foto: Nasjonalmuseet / Morten Thorkildsen
  • 5. mars 2024 kl. 13.00–13.45
  • Nasjonalmuseet

Velkommen til babyomvisning i utstillingen «Drager og laft».

Hva som i dag oppfattes som nasjonalt er i stadig endring, men mange av 1800-tallets forestillinger om hvilke hus som er norske fortsatt gyldige. «Drager og laft» presenterer denne historien gjennom tegninger, fotografier, modeller og malerier.

Omvisningen er gratis. Besøkende må ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet for å kunne delta.

Oppmøte i utstillingen. Omvisningen varer i ca. 45 minutter. Barnevogner kan parkeres i Nasjonalmuseets underetasje. I etterkant er det også mulighet til å bli igjen, gi mat til og stelle barnet i egnede lokaler. Det anbefales å ha med bæresele. Ta kontakt med en museumsvert om du trenger bistand når du kommer til museet.

Babyomvisninger

Den første tirsdagen i måneden kan du bli med på babyomvisning i Nasjonalmuseet. Omvisningene er lagt til rette for omsorgsgivere i permisjon som ønsker kulturelt påfyll.