Erik Werenskiold, «På fjellet» (utsnitt), antagelig 1893
Foto: Nasjonalmuseet / Therese Huseby
  • 6. februar 2024 kl. 13.00–13.45
  • Nasjonalmuseet

«Mitt liv! Mitt valg?» viser et utvalg av Erik Werenskiolds tegninger til Jonas Lies roman «Familien på Gilje» sammen med nye verk av samtidskunstnerne Hanne Lydia Opøien Figenschou og Gelawesh Waledkhani.

Babyomvisninger

Den første tirsdagen i måneden kan du bli med på babyomvisning i Nasjonalmuseet. Omvisningene er lagt til rette for deg som er i permisjon og som ønsker kulturelt påfyll.

Omvisningen er gratis, men du må ha gyldig inngangsbillett til Nasjonalmuseet for å kunne delta.

Barnevogner kan parkeres i Nasjonalmuseets underetasje. I etterkant er det også mulighet til å bli igjen, gi mat til og stelle barnet i egnede lokaler. Det anbefales å ha med bæresele. Ta kontakt med en museumsvert om du trenger bistand når du kommer til museet.

Omvisningen varer i ca. 45 minutter.
Oppmøte i Galleri grafikk og tegning, som du finner ved å gå via rom 76.

Velkommen!