Personal Lab Coat Archives. Selection of Maison Martin Margiela Backstage passes. Collection: RareBooksParis. Owner: Gregory
  • 30. oktober 2024 kl. 17.30–18.00
  • Nasjonalmuseet – Grafikk og tegning
  • Begrenset antall plasser

Det er begrenset antall plasser. Arrangementet krever påmelding i Infoskranken samme dag, og du må ha billett til museet for å kunne delta. Første til mølla-prinsippet gjelder.

Velkommen til omvisning i utstillingen «Å samle på døgnfluer. Inn i motearkivet» i Galleri grafikk og tegning!

I utstillingen deler seks offentlige og private samlere sine unike kataloger, invitasjoner, reklamer og illustrasjoner fra 1700-tallet og fram til i dag. Utstillingen inneholder også et utvalg av objekter og dokumenter fra det interne dokumentasjonsarkivet i Nasjonalmuseet. Mye av materialet har aldri før blitt vist.

I omvisningen får du en introduksjon til utstillingen av kurator for utstillingen, Hanne Eide. Du får også muligheten til å åpne skuffer og fordype deg i mer enn 500 dokumenter og objekter fra ulike motehus, blant andre Chanel, Balenciaga og Hérmes.

Utstillingen er laget i tett samarbeid med samlerne og gjestekurator Marco Pecorari og tar utgangspunkt i Pecoraris forskning og er i stor grad basert på hans bok Fashion Remains. Rethinking Ephemera in the Archive (Bloomsbury 2021).

Omvisningen foregår på norsk og er gratis med gyldig inngangsbillett til museet. Oppmøte og påmelding i infoskranken.