Fotografi av syv studenter ved Black Mountain college sommeren 1949, som henger i en dome konstruert av rør og plast.
Students at Black Mountain College inside dome designed by Buckminister Fuller, summer 1949
Foto: Nasato Nakagawa, North Carolina Museum of Art Collection
  • 30. januar 2024 kl. 17.00–19.30
  • Nasjonalmuseet

Art is doing. Art deals directly with life.
Ruth Asawa

Plot inviterer til et kreativt og sosialt kveldsarrangement med verksted, omvisning og mat! I verkstedet får du utforske tegning i stort format og skulptur i leire og papir. I forkant er det omvisning i den nye utstillingen i Søylerommet, ved kurator formidling Ingvild Hammervoll. Arrangementet er gratis, men for å delta trenger du gyldig billett til Nasjonalmuseet og å være Plot-medlem. Mer informasjon her.

Oppmøte ved infoskranken, Vestibylen. Om du kommer sent, er vi i Søylerommet eller verksted A. Spør en museumsvert, om du trenger hjelp.

Plot/Oslo er en kunstklubb for unge mellom 18 og 25 år. Her får du utforske samtidskunsten gjennom sosiale arrangementer.

Søylerommet er viet utstillinger med verk fra The Fredriksen Family Collection, en samling i kontinuerlig utvikling, med hovedvekt på kunstverk fra etterkrigstiden fram til i dag.