Foto: Joanna Piotrowska
  • 21. september 2023 kl. 10.00–17.00
  • Begrenset antall plasser

Arrangementet er fullbooket!

Velkommen til Fashion Research Symposium 2023, som i år har temaet «Designing Beyond Humans».

Symposiet er et årlig arrangement for forskning, kunnskapsdeling og kritisk samtale rundt mote. Fashion Research Symposium er et samarbeid mellom Nasjonalmuseet og International Library of Fashion Research (ILFR).

Årets symposium bygger på Nasjonalmuseets utstilling «Oltre Terra. Historier om ull», og samler et spennende utvalg ledende norske og internasjonale forskere og utøvere for å undersøke det komplekse forholdet mellom menneske og dyr fra et designperspektiv. Hvordan kan valgene som designere tar i sin daglige praksis bane vei for en sameksistens som ikke bare baserer seg på det menneskelige – en ny etologi?

Se oversikt over program her

Fashion Research Symposium er gratis for alle, men det er begrenset plasser. Arrangementet er fullbooket!

(Arrangementet vil ikke strømmes)