Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • 9. november 2023 kl. 13.30–14.30 og 14.30–15.30
  • Nasjonalmuseet – Verksted B

Velkommen til omvisning og sømverksted i Nasjonalmuseet!

I verkstedet arbeider vi med gjenbruk og reparering. Kanskje du har en jakke med hull i, eller en veske med en kaffeflekk som du ikke får bort? Bli med på høstens sømverksteder, der vi lager applikasjoner du kan ta med deg og stryke på plagg.

Etter en kort omvisning i Samlingen, går vi til verkstedet og arbeider med tekstilcollage og broderi. Her får du lære å brodere planter og blomster, med broderitråd i en rekke farger og paljetter. Utgangspunkt er Ove Harder Finseths korsett som blir vist i Samlingen.

Vi fortsetter samtalen rundt arbeidsbordet i verkstedet. Du trenger ingen forkunnskaper for å delta, det er bare å møte opp. Du kan komme alene, eller ta med deg en venn. Kanskje finner du også nye venner i museet.

Dette er det andre av høstens tre tekstilverksteder. Du kan delta på et enkelt verksted eller følge alle tre. Serien tar utgangspunkt i museets samlingspresentasjon.

Det er ingen påmelding til arrangementet, men du trenger gyldig inngangsbillett til museet for å kunne delta.

Oppmøte: Vestibylen.