Portretter av kunstnerne Hanne Lydia Opøien Figenschou, Gelawesh Waledkhani og avdelingsdirektør Rikke Komissar.
Hanne Lydia Opøien Figenschou, Rikke Komissar og Gelawesh Waledkhani.
Foto: Ina Wesenberg / Nasjonalmuseet, Annar Bjørgli / Nasjonalmuseet, Jannik Abel / Høstutstillingen.
  • 15. november 2023 kl. 18.00–19.15
  • Nasjonalmuseet – Auditoriet
  • På norsk
  • Begrenset antall plasser

Kunstnersamtalen er dessverre avlyst på grunn av sykdom.

I forbindelse med utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?» i Galleri grafikk og tegning, ønsker vi velkommen til samtale mellom Rikke Glomnes Komissar, direktør for Formidling og publikum, og kunstnerne Gelawesh Waledkhani og Hanne Lydia Opøien Figenschou.

Utstillingen viser et utvalg av Erik Werenskiolds tegninger til Jonas Lies roman Familien på Gilje (1883) sammen med nye verk av samtidskunstnerne Hanne Lydia Opøien Figenschou og Gelawesh Waledkhani.

Hanne Lydia Opøien Figenschou og Gelawesh Waledkhani er invitert inn i utstillingen for å gå i dialog med  Lies roman og Werenskiolds tegninger, med verk som springer ut fra egne liv og erfaringer.

I denne samtalen kan du få dypere innsikt i kunstnernes prosesser og tanker rundt deres valg av motiv og utstillingens tematikk.

Arrangementet er gratis og du trenger ikke inngangsbillett til Nasjonalmuseet for å delta.

Utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?» er en del av Tegnetriennalen 2023 som arrangeres av Tegnerforbundet - senter for tegnekunst.

Velkommen!