Foto: Nasjonalmuseet / Andreas Harvik
  • Nasjonalmuseet – Verksted B
  • 12. oktober 2023 kl. 13.30–14.30 og kl. 14.30–15.30

Velkommen til omvisning og sømverksted!

I verkstedet har vi fokus på gjenbruk og reparering. Kanskje har du en jakke med hull i, eller en veske med en kaffeflekk som ikke kan vaskes bort? I sømverkstedet får du lage applikasjoner som du kan ta med, og stryke på plagg.

Vi starter med en kort omvisning i museets samlingspresentasjon. I broderirommet ser vi blant annet på verk av tekstilkunstneren Kristine Fornes. Deretter går vi til verkstedet og arbeider med tekstilcollage og broderi. Samtalen fortsetter rundt arbeidsbordet i verkstedet. Vi tegner med gråtonede og metalliske tråder, og fokuserer på linjer og streker for å skape illusjon av rom.

Det trengst ingen forkunnskaper for å delta. Du kan ta med deg en venn eller komme alene. Kanskje finner du nye venner her?

Dette er det første av høstens tre tekstilverksteder, du kan delta på ett eller følge alle tre. Serien tar utgangspunkt i museets samlingspresentasjon.

Det er ingen påmelding til arrangementet, men du trenger gyldig inngangsbillett til museet for å kunne delta.

Oppmøte er i Vestibylen, der du kommer inn i Nasjonalmuseet.