Hanne Lydia Opøien Figenschou, «Falling Heroes» (detalj), 2023 © Hanne Lydia Opøien Figenschou, Bono 2023
Foto: Nasjonalmuseet / Ina Wesenberg
  • Nasjonalmuseet – Verksted A
  • 22. oktober 2023 kl. 12.00–16.00

I forbindelse med utstillingen «Mitt liv! Mitt valg?» ønskes du velkommen til familieverksted!

Her kan dere tegne med fargeblyanter på svart papir og sette tegningene sammen til en trekkspillbok som dere kan ta med hjem.

Verkstedet er inspirert av kunstner Hanne Lydia Opøien Figenschous tegninger i gråskala på svart papir. Disse kan du se i utstillingen. Der vil du også kunne se Erik Werenskiolds eget eksemplar av boka Familien på Gilje hvor han tegnet sine første ideer til den illustrerte utgaven direkte i boksidene. Den illustrerte utgaven ble utgitt i 1903.

Du finner verksted A i 2. etasje ved siden av rom 86 i samlingspresentasjonen.

Barn kommer gratis inn i Nasjonalmuseet, men må være i følge med voksen med gyldig inngangsbillett. Billettene kan kjøpes i skranken ved ankomst til museet, eller her.

Verkstedet er en del av Tegnetriennalen 2023, som arrangeres av Tegnerforbundet - senter for tegnekunst.

Velkommen!