• 19. august 2022
  • Nasjonalmuseet – Nasjonalmuseet

5 kunstnere, 5 lydinstallasjoner, 5 konserter

Velkommen til en kveld stappfull av konserter med kunstnerne og deres verk i Lyshallen!

Kunstnerne Siri Austeen, Pearla Pigao, Mor Efrony, Christian Blandhoel og Trond Perry har alle verk i Lyshallen som de hver for seg aktiverer denne kvelden.

Få med deg en magisk kveld der kunsten kommer til liv!

Arrangementet er gratis med inngangsbillett til museet.

Med:

• Trond Perry, Treskeverket, 2017–18
  • Siri Austeen, Ikke hjemløs, men uten fast bopel, 2019
  • Pearla Pigao, Different Kinds of Water III, 2020
  • Mor Efrony, Nevel, 2018
  • Christian Blandhoel, Hello Friend, 2015–pågående

Hva er Sen Fredag?

Hver fredag skjer det noe i «Jeg kaller det kunst», vi kaller det Sen Fredag. Programmet starter fra kl 17.00 og vil alltid være en eller flere performancer fra en av kunstnerne invitert til utstillingen. Få med deg performanceprogrammet hver fredag gjennom hele utstillingsperioden.

«Jeg kaller det kunst»

«Jeg kaller det kunst» er tidenes mønstring av samtidskunst i Norge og utforsker hva som er utenfor og innenfor i kunsten. Utstillingen står i Lyshallen fra 11. juni til 11. September.