Laure Prouvost, «Untitled (Bird woman film)», 2022 © Laure Prouvost/BONO, courtesy the artist
Foto: Alex Kachkaev
  • 3. november 2022
  • Nasjonalmuseet – Lyshallen (3. etasje) og Salongen (2. etasje)

Vi ønsker velkommen til en spesiell kveld og ekstraordinær utstillingsåpning! Kveldens program er satt sammen av artister knyttet til Laure Prouvost’s kunstnerskap og inspirert av verkene hennes.

Opplev performance og musikk av Kelsey Lu, Samson, Nils Bech, Majorstuen skole og Barratt Due musikkinstitutt, Chanteurs d'Oiseaux, Tsar B og Grandma.

Performance-program organisert av Martha Kirszenbaum.

Lett servering

Laure Prouvost har et rikt kunstnerskap som syder av en livsbejaende absurd humor og et dypt alvor. I denne stedsspesifikke utstillingen har hun skapt et kontrastfullt univers. I det ene øyeblikket får du oppleve den globale oppvarmingens ødeleggelser og fuglenes kamp for å overleve, i det neste oppfordrer hun oss til å sveve grenseløst over skyene.