Bli med på en familiesøndag med musikk og verksted. © Musikk på Majorstuen

Velkommen til konsert og verksted i utstillingen Scandinavian Design og USA 1890–1980 i Nasjonalmuseet – Arkitektur.

Kl. 12.00–13.00

Aktiviteter for barn og voksne i utstillingen:

Lag konturer, finn motiver i utstillingen, prøv deg på en gigantisk vevstol og sett deg i det som kanskje er verdens største Tripp Trapp-stol! For de minste er det lekerom og for lesehestene rom for fordypning i designlitteratur. I verkstedet er det klart for å lage påskekort og -bilder inspirert av utstillingen.

Kl. 13.00–13.30

Konsert med elever fra Musikk på Majorstuen i trapperommet.

Lucy Bei, fiolin.
Clara Yuna Friedensburg, cello.
Ida Kamilla Andersen, fiolin.
Sofie Chen, cello.
Severin-Juhl Evertsen Neumer, fiolin
Sofia Bang Aarland, fiolin.
Tora Elvida Yngvedatter Røynesdal, bratsj.
Kristian Elias Martinsen, cello.

Kl. 13.30 – 15.00

Aktiviteter for barn og voksne i utstillingen:

Utstillingen er fylt med industridesign, leker, grafisk design, tekstiler, klær og møbler, og byr på både gjenkjennelse og overraskelser.

Kafeen holder åpent lørdag og søndag i museets åpningstid.

NB! Inngang fra Nedre Slottsgate.

Velkommen!