Hanna Visund, J. Tostrup (produsent), tekanne, 1931.
Foto: Nasjonalmuseet

Bauhausskolen ville bringe alle kunstformer sammen og forene det estetiske med det funksjonelle.

Velkommen til foredrag ved Widar Halén, seniorforsker og tidligere avdelingsdirektør for design og kunsthåndverk i Nasjonalmuseet.

Haléns forskningsprosjekt viser hvordan norske designere, arkitekter og kunstnere tok til seg det radikale budskapet som skolen fremmet. Han har avdekket at langt flere designere, arkitekter og kunstnere i Norge besøkte eller hadde en forbindelse til Bauhaus enn det som tidligere har vært kjent.

Arrangementet er kun for Nasjonalmuseets Venner

Praktisk informasjon

Husk at du må være medlem i Nasjonalmuseets Venner for å kunne delta, og at du kan registrere kun én billett til deg selv. Det er begrenset antall plasser på våre arrangementer, og dessverre ikke mulig å ta med en gjest.

Alle besøkende blir bedt om å overholde de nasjonale føringene for smittevern. Det vil være hånddesinfeksjon tilgjengelig ved inngangen.