Avlyst

Situasjonen med koronaviruset gjør at vi har utsatt dette arrangementet til våren 2021. Vi følger situasjonen tett og vil informere publikum om oppdaterte datoer. Vi beklager og håper på forståelse for dette.

Baldisholteppet er et av hovedverkene i museets samling og det eneste eksempelet på billedvev i gobelinteknikk fra middelalderen som er bevart i Norden.

Hvordan havnet teppet på museum – og hvordan har det blitt formidlet ut til publikum? Kurator formidling Cathrine Lorange forteller historien om teppets vandring fra Baldishol kirke til museet samlinger.

Vi forventer stor pågang og anbefaler deg å være tidlig ute.

Foredraget vil bli streamet på Facebook, og publisert på Youtube i etterkant.

Gratis adgang. Ingen påmelding. Velkommen!

I 2022 åpner det nye Nasjonalmuseet ved Aker Brygge, men allerede i fjor høst startet nedtellingen. «Mot et nytt museum»-serien vil gjennom foredrag, samtaler og pop-up-utstillinger gi et innblikk i det faglige arbeidet som har foregått i kulissene, mens store deler av museet har vært stengt.

Finn flere foredrag