• 6. november 2021
  • Zoom
  • Familievennlig

Bli med på collageverksted med Marit og Mariken fra Nasjonalmuseet! Inspirert av den tyske kunstneren Hannah Höch skal vi skal klippe, lime og lage våre egne fabel- og fantasifigurer!

Finn frem saks, lim, papp, gamle blader og magasiner mm.

Vi gleder oss!

Dette trenger du:

• A4 papp, gjerne i forskjellige farger og gjerne over 170 gram. Du kan også bruke kartongen fra frokostblandinger, rengjorte melke- og juicekartonger eller annen papp-embalasje.
  • Gamle magasiner, ukeblader, tegneserieblader, aviser e.l.
  • Saks
  • Limstift, eventuelt limbånd

Bruk det du har. Ønsker du ekstra materiale kan det f.eks kjøpes i bokhandel eller hobbyforretninger.

Verkstedet er rettet mot barn i alderen 6-8 år men passer fint for hele familien i alle aldre.

Rampestreken

Dette verkstedet er en del av serien «Rampestreken» og arrangeres av Nasjonalmuseet. «Rampestreken» er vårt digitale verkstedstilbud der vi ønsker å gi barn inspirerende og morsomme oppgaver de lett kan gjøre hjemme. Oppgavene knyttes opp mot Nasjonalmuseets samling via teknikk eller tematikk, og utrykk vil variere fra gang til gang.  Nasjonalmuseet arrangerer også «Streken» som er vårt tilsvarende tilbud til voksne.