Det er klart for mottak av den aller første kunsttransporten i det nye Nasjonalmuseet. Kulturminister Abid Raja har meldt seg som flyttehjelper for dagen.

Jobber ... Jobber ...

Det er 426 dager igjen til åpning, og kulturminister Abid Raja hjelper til når det aller første kunstverket bæres inn i museet. De ansatte kjenner på en nervøs glede: fra å ha tråkket gjennom et råbygg til å skulle plassere over 100 000 kunstgjenstander inn i sitt nye 54 000 kvadratmeter store hjem. I det gamle Kunstindustrimuseet har magasinforvalter Marie Benjaminsen Sheehan ansvar for at alt som skal ned til det nye museet kommer fram i trygt og i god stand. Og med trange rom, lange trapper og små heiser som stopper, er det ikke alltid enkelt.